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01. Books
Agarwal, N. (2016).  Innovation landscape in developed and developing markets: a conceptual and empirical study on technology convergence and low cost innovation.
Bendel, C. (2011).  Inszenierung der Fahrzeugübergabe in der deutschen Automobilindustrie - Die symbolisch-kommunikative Bedeutung der Kundencenter hinsichtlich der persönlichen Fahrzeugabholung durch den Käufer aus Unternehmens- und aus Abholersicht .
Mertens, P., & Meier M. C. (2009).  Integrierte Informationsverarbeitung 2 - Planungs- und Kontrollsysteme in der Industrie. 273.
Reichwald, R., & Piller F. (2009).  Interaktive Wertschöpfung: Open Innovation, Individualisierung und neue Formen der Arbeitsteilung. 2,
Mertens, P. (2009).  Integrierte Informationsverarbeitung 1 - Operative Systeme in der Industrie. 293.
Reichwald, R., & Piller F. (2009).  Interaktive Wertschöpfung - Open Innovation, Individualisierung und neue Formen der Arbeitsteilung.
Bullinger, A. C. (2008).  Innovation and Ontologies: Structuring the Early Stages of Innovation Management.
Picot, A., Reichwald R., & Wigand R. (2008).  Information, Organization and Management.
Lindemann, U., Reichwald R., & Zäh M. (2006).  Individualisierte Produkte. Komplexität beherrschen in Entwicklung und Produktion. (Reichwald, R., Ed.).
Reichwald, R., & Piller F. (2006).  Interaktive Wertschöpfung - Open Innovation, Individualisierung und neue Formen der Arbeitsteilung.
Lindemann, U., & Reichwald R. (1998).  Integriertes Änderungsmanagement. (Reichwald, R., Ed.).
Picot, A., Reichwald R., & Wigand R. (1997).  Information, Organization and Management – Expanding Markets and Corporate Boundaries.
02. Edited Books and Volumes
Hansen, E. G., Sextl M., & Reichwald R. (2009).  Integrating Strategy and Corporate Community Involvement in a Balanced Scorecard: Results from Action Research at Merck Thailand Ltd.. EURAM Conference, 11.–14. Mai 2009.
Dinter, B., & Winter R. (2008).  Integrierte Informationslogistik.
Moser, K., Piller F., & Reichwald R. (2005).  The International MC Case Study Initiative: A cross-case comparison. World Conference on Mass Customization, Personalization, and Co-Creation (MCPC), 12. September 2005.
Schaller, C., Ihl C., Piller F., & Reichwald R. (2003).  Innovation - Exploiting Synergy Potentials between Innovational Relationship Marketing and Relational Innovation Management. 11th International Colloquium in Relationship Marketing, ICRM 2003, 14.-17. September 2003.
Piller, F., Schaller C., & Reichwald R. (2002).  Individualization Based Collaborative Customer Relationship Management - Motives, Structures, and Modes of Collaboration for Mass Customization and CRM. 10th International Colloquium in Relationship Marketing, ICRM 2002, 29. September -02. Oktober 2002.
Reichwald, R., Samsioe J., & Schaller C. (2002).  International Negotiation Strategies - an interactive, simulation based teaching concept using innovative media. World Conference Networked Learning in a Global Environment: Challenges and Solutions for Virtual Education, NL 2002, 1.-4. Mai 2002.
Reichwald, R., Bastian C., & Bauer R. (1998).  Innovative Organisationsstrukturen und multimediale IuK-Technologien im Vertrieb: Zwischenergebnisse aus dem Projekt InnoVert, Kommunikation und Kooperation. Jahresdokumentation des 44. Arbeitswissenschaftlichen Kongresses der Gesellschaft für Arbeitswissenschaft an der Universität Bremen.
Reichwald, R. (1991).  Innovative Anwendungen neuer Telekommunikationsformen in der industriellen Forschung und Entwicklung. Die Informationswirtschaft im Unternehmen - 53. Wissenschaftliche Jahrestagung des Verbandes der Hochschullehrer für Betriebswirtschaft e.V. an der Universität Linz.
Müller, M., Reichwald R., & Piller F. (0).  The influence of customer Integration competence on customer satisfaction with mass customization offerings. 4th World Congress on Mass Customization and Personalization, 7.-9. Oktober 2007.
03. Journal Papers
Marheineke, M., Velamuri V. K., & Möslein K. M. (2016).  On the Importance of Boundary Objects for Virtual Collaboration: A Review of the Literature (accepted for publication). Technology Analysis & Strategic Management Journal .
Marheineke, M., Velamuri V. K., & Möslein K. M. (2016).  On the importance of boundary objects for virtual collaboration: a review of the literature. Technology Analysis & Strategic Management Journal. 28(9), 1108-1122.
Koskela-Huotari, K., Edvardsson B., Jonas J. M., Sörhammar D., & Witell L. (2016).  Innovation in service ecosystems - Breaking, making, and maintaining institutionalized rules of resource integration. Journal of Business Research. 69(8), 
Comberg, C., & Velamuri V. K. (2015).   The introduction of a competing business model: The case of eBay. International Journal of Technology Management.
Reichwald, R., Möslein K. M., Dumbach M., & Plieth H. (2014).  Informelle Gemeinschaften und die Innovationsfähigkeit im demografischen Wandel. Denkströme. Journal der Sächsischen Akademie der Wissenschaften. Heft 12, 60-76.
Wendelken, A., Danzinger F., Rau C., & Möslein K. M. (2014).  Innovation without me: Why employees do (not) participate in organizational innovation communities. R&D Management Journal. 44, 217-236.
Roth, A., Fritzsche A., Jonas J. M., Danzinger F., & Möslein K. M. (2014).  Interaktive Kunden als Herausforderung: Die Fallstudie „JOSEPHS® – Die Service-Manufaktur“. HMD Praxis der Wirtschaftsinformatik. 51, 883-895.
Fritzsche, A. (2012).  Implicit evaluations of intellectual capital in practical decision making. European journal of knowledge management. 10,
Rau, C., Neyer A-K., & Möslein K. M. (2012).  Innovation practices and their boundary-crossing mechanisms: a review and proposals for the future. Technology Analysis & Strategic Management. 24, 181–217.
Adamczyk, S., Bullinger A. C., & Möslein K. M. (2012).  Innovation Contests: A Review, Classification and Outlook. Creativity and Innovation Management. 21, 335–360.
Klewitz, J., Zeyen A., & Hansen E. G. (2012).  Intermediaries Driving Eco-Innovation in SMEs: A Qualitative Investigation. European Journal of Innovation Management. 15, 442-467.
Spitzeck, H., Hansen E. G., & Alt E. (2011).  Impactos do engajamento das empresas com seus stakeholders. DOM a revista da Funda{\c c}ão Dom Cabral. 15, 28-33.
Haller, J. B. A., Bullinger A. C., & Möslein K. M. (2011).  Innovation Contests - An IT-Based Tool for Innovation Management. Business & Information Systems Engineering. 3, 103-106.
Haller, J. B. A., Bullinger A. C., & Möslein K. M. (2011).  Innovationswettbewerbe: ein IT-gestütztes Instrument des Innovationsmanagements. WIRTSCHAFTSINFORMATIK. 53, 105-107.
Dinter, B., Lahrmann G., & Winter R. (2010).  Information logistics as a conceptual foundation for enterprise-wide decision support. Journal of Decision Systems. Vol. 19, No. 2, 175-200.
Neyer, A-K., Bullinger A. C., & Möslein K. M. (2009).  Integrating inside and outside innovators: A sociotechnical systems perspective. R&D Management Journal. 39, 410-419.
Neyer, A-K., & Harzing A. W. (2008).  The impact of culture on interactions: Five lessons learned from the European Commission. European Management Journal. 26, 325-334.
Reichwald, R., Ihl C., & Seifert S. (2007).  Interaktive Wertschöpfung und Kundenbeteiligung. profile Internationale Zeitschrift für Veränderung, Lernen, Dialog. 13, S. 45––52.
Reichwald, R., Piller F., & Staiger T. (2007).  Im Blickpunkt: Open Innovation. Zeitschrift für Controlling und Innovationsmanagement. 3/2007, S. 36––39.
Koch, M., & Möslein K. M. (2005).  Identities management for E-Commerce and collaboration applications. International Journal of Electronic Commerce (IJEC). 9, 11-29. (144.98 KB)
Mertens, P. (2004).  Informationstechnik in Deutschland? ein Auslaufmodell?. Informatik Spektrum. 27, 255-259.
Reichwald, R., & Wagner M. (2004).  Interaktive Anbahnung in Unternehmensnetzwerken - Auswirkungen intermediärer Webplattformen auf den Prozess der Kooperationsanbahnung. Information Management & Consulting. 19, S. 56––63.
Billmeyer, A., Bradl P., & Mertens P. (2003).  Informationsverarbeitung in der strategischen Unternehmensplanung. WISU - Das Wirtschaftsstudium. 32, 795–803.
Mertens, P., & Stößlein M. (2003).  Informationslogistik bei kleineren und mittleren Unternehmen: Richtige Informationen im richtigen Moment!. Handwerk21. 19, 20–23.
Mertens, P. (2001).  Internetquellen zu elektronischen Marktplätzen in der Papier-, Büro- und Schreibwarenindustrie. Wirtschaftsinformatik. 43, 630-633.
Meier, M., & Mertens P. (2000).  Integration von Internetdaten in Führungsinformationssysteme. WISU - Das Wirtschaftsstudium. 29, 353–360.
Mertens, P., & Sinzig W. (2000).  Informationsverarbeitung für das Management. WIRTSCHAFTSINFORMATIK. 42, 111.
Mertens, P. (1999).  Integration interner, externer, qualitativer und quantitativer Daten auf dem Weg zum Aktiven MIS. WIRTSCHAFTSINFORMATIK. 41, 405–415.
Mertens, P., Bissantz N., Geyer H., Hagedorn J., Holzner J., & Ludwig P. (1996).  IV-Anwendungsarchitekturen für Branchen und Betriebstypen - erörtert am Beispiel der Ergebnisrechnung. WIRTSCHAFTSINFORMATIK. 38, 485–495.
Reichwald, R., & Conrat J.-I. (1995).  Integrationslösungen für die Produktentwicklung: Eine Wirtschaftlichkeitsbetrachtung auf der Basis von Änderungskosten. VDI-Zeitschrift. 137, S. 58––60.
Mertens, P., Morschheuser S., & Raufer H. (1995).  In der Verwaltung stecken noch erhebliche Einsparpotentiale. Blick durch die Wirtschaft. 38, 7.
Reichwald, R., & burger F. X. Straß (1989).  Innovationspotentiale von ISDN für die geschäftliche Kommunikation. Die Betriebswirtschaft. 49, S. 337––352.
Huff, A. Sigismund (1982).  Industry influences on strategy reformulation. Strategic Management Journal. 3, 119–131.
Reichwald, R. (1982).  Integrative Arbeitswissenschaft und Arbeitsorganisation. Zeitschrift für Arbeitswissenschaft. 36, S. 224––229.
04. Conference Papers
Höckmayr, B., Roth A., & Möslein K. M. (2017).  Initial Design of a Method for Service Systems Engineering in the Digital Age. EURAM 2017.
Genennig, S. M., Roth A., & Möslein K. M. (2017).  The integration of digital technologies into service systems. R&D Management Conference (RADMA).
Mosig, T., Grafmüller L., & Lehmann C. (2016).  Identifying business model patterns of B2B mass customizers: The case of german textile SMEs. 7th International Conference on Mass Customization and Personalization in Central Europe.
Fritzsche, A. (2015).  Innovation Tango: the Economic Potential of Cultural Translation. British Academy of Management.
Oks, S. J., & Fritzsche A. (2015).  Importance of user role concepts for the implementation and operation of service systems based on cyber-physical architectures. innteract.
Scheiner, C., Krämer K., Möslein K. M., & Voigt K-I. (2014).  Inducing Change with an Online Ideation Game. 12 Annual Open and User Innovation Conference.
Freier, C., & Pfaller L. (2014).  Individuelle Lebensführung im Fokus hegemonialer Gesundheitspraktiken um Altern(n) und Arbeitslosigkeit. Vielfalt und Zusammenhalt. 36. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Soziologie.
Rabes, K. (2013).  The Influence of Task Formulation on Solution Quality in Crowdsourcing Approaches. European Conference on Information Systems - Doctoral Consortium.
Rabes, K. (2013).  The Influence of Task Characteristics on Solution Quality. Pre-ICIS IFIP WG 8.2 OASIS Workshop.
Wendelken, A., Danzinger F., Rau C., & Möslein K. M. (2012).  Innovation Without Me: Why Employees Do (Not) Participate in Organizational Innovation Communities. RD Management Conference 2012.
Harms, D., Hansen E. G., & Schaltegger S. (2011).  Innovative Supplier Management Processes for Sustainability: Explorative Findings from German Stock Corporations. European Academy of Management (EURAM) Annual Conference 2011.
Adamczyk, S., Bullinger A. C., & Möslein K. M. (2011).  Innovation contests: a review, critique and future research directions. Paper presented at the 11th European Academy of Management Conference (EURAM).
Rass, M., & Bullinger A. C. (2011).  Ingenious Individuals or Creative Collaboration? An Investigation of Determinants of Innovation Team Performance. EIASM Workshop on the Hidden Sides of Creativity in Organizational Settings.
Rau, C., Neyer A-K., & Möslein K. M. (2011).  Innovation Practices and Their ’Boundary-Crossing Mechanisms’: a Review and Proposals for the Future. European Academy of Management Conference (EURAM), 01.-04.06.2010.
Fritzsche, A. (2011).  Ideas about profitability in R&D and the selective pressure from management accounting. (Grant, K., Ed.).the 2nd international conference on information management and evaluation.
Dinter, B., & Goul M. (2010).  The Impact of National Culture on Business Intelligence Maturity Models. Proceedings of the 31st International Conference on Information Systems (ICIS) 2010.
Bansemir, B., Neyer A-K., & Möslein K. M. (2010).  Intra-organizational innovation communities: Towards a framework. European Academy of Management (EURAM) Annual Conference 2010.
Bullinger, A. C., & Möslein K. M. (2010).  Innovation Contests – Where are we?. AMCIS 2010 Proceedings.
Bullinger, A. C., Haller J. B. A., & Möslein K. M. (2009).  Innovation Mobs – Unlocking the Innovation Potential of Virtual Communities. Fifteenth Americas Conference on Information Systems (AMCIS).
Dinter, B., & Winter R. (2009).  Information Logistics Strategy - Analysis of Current Practices and Proposal of a Framework. Proceedings of the Forty-Second Annual Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS-42).
[Anonymous] (2009).  Innovation Mobs – Unlocking the Innovation Potential of Virtual Communities.. AMCIS.
Hansen, E. G., Sextl M., & Reichwald R. (2009).  Integrating Strategy and Corporate Community Involvement in a Balanced Scorecard: Results from Action Research at Merck Thailand Ltd.. Paper presented at 9th EURAM Conference, 11–14th May, 2009, Liverpool, UK.
Bullinger, A. C. (2007).  Idea Assessment and Selection in Medium Sized Enterprises: A Case Study Approach. European Academy of Management Meeting (EURAM) 2008.
Mertens, P. (2007).  Integriertes Bürgerkonto: IT-Unterstützung zur Individualisierung im Wohlfahrtsstaat?. GI Jahrestagung 2007. 283.
Koch, M., Möslein K. M., Schubert P., & Lechner U. (2004).  Identities Management: An Approach to Overcome Basic Barriers in E-Commerce and Collaboration Applications. 4th Annual Conference of the European Academy of Management (EURAM) 2004.  (23.45 KB)
Reichwald, R., Piller F. T., & Möslein K. M. (2000).  Information as a critical success factor for mass customization or: Why even a customized shoe not always fits. ASAC-IFSAM Conference 2000.  (63.77 KB)
Reichwald, R., Möslein K. M., & Piller F. (2000).  Information as a Critical Success Factor for Mass Customization, Or: Why Even a Customized Shoe Not Always Fits. ASAC-IFSAM 2000 Conference.
Kaufmann, T., Schmitzer B., Ließmann H., Lohmann M., & Mertens P. (1999).  ICF-System - Ein Werkzeug zur Anforderungsanalyse. Konferenzband des KnowTechForums ’99.
06. Project Reports
[Anonymous] (Submitted).  IMPACT: Workflow-Management-System als Instrument zur koordinierten Prozessverbesserung - IV-Konzeption und Implementierung -, Arbeitspapier Nr. 3/2000 des Bereichs Wirtschaftsinformatik I, Universit\ä\t Erlangen-N\ü\}rnberg, N\ü\.
[Anonymous] (Submitted).  IMPACT: Workflow-Management-System als Instrument zur koordinierten Prozessverbesserung - Anwendung und Fallstudie -, Arbeitspapier Nr. 4/2000 des Bereichs Wirtschaftsinformatik I, Universit\ä\t Erlangen-N\ü\}rnberg, N\ü\.
Mertens, P. (2004).  Integrierte Informationsverarbeitung 1, Operative Systeme in der Industrie.
Mertens, P., & Meier M. (2000).  Integration interner und externer Führungsinformationen im Rahmen der SAP-Initiative ’’Strategic Enterprise Management’’.
Barbian, D., & Schmidt Y. (2000).  IMPACT: Workflow-Management-System als Instrument zur koordinierten Prozessverbesserung - WMS-Komponenten. Arbeitsbericht des Lehrstuhls für Betriebswirtschaftslehre, insbes. Wirtschaftsinformatik I.
Mertens, P. (2000).  Ist Sprachpanschen echt cool?. WIRTSCHAFTSINFORMATIK. 42, 3.
Mertens, P. (1998).  Informationsverarbeitung im Virtuellen Unternehmen. (Mertens, P., Griese J., & Ehrenberg D., Ed.).Virtuelle Unternehmen und Informationsverarbeitung. 67.
Engelhardt, A., & Mertens P. (1998).  Integrierte Branchenlösungen im Mandantenbetrieb und Anbindung an die Steuerkanzlei. DSWR Sonderheft. 40–45.
Mertens, P., & Dittrich J. (1997).  ILOS - Ein dezentrales PPS-System der 4. Generation für post-tayloristische Unternehmen - Grundlagen und Anwendungsbeispiele aus der SKF Betriebsmittelfertigung Schweinfurt. (H., W., Ed.).Managementseminar "PPS-Sanierung oder -Ablösung".
Mertens, P., Morschheuser S., & Heinz R. (1996).  Integration von Daten- und Dokumentenverarbeitung in der Kundenbetreuung und Auftragsabwicklung. Abschluß berichte 1993-1995. 281–306.
Mertens, P., Morschheuer S., & Raufer H. (1996).  Integriertes Dokumenten- und Workflow-Management im Angebotsprozeß eines Maschinenbauunternehmens. (Heilmann, H., Heinrich L. J., & Roithmayr F., Ed.).Information Engineering. 193–213.
Mertens, P., Holzner J., & Ludwig P. (1996).  Individual- und Standardsoftware: tertium datur?. FORWISS-Report.
Mertens, P. (1996).  Individual- und Standardsoftware: tertium datur?. (Mayr, H C., Ed.).
Mertens, P. (1996).  Integrierte Daten- und Dokumentenverarbeitung in einem Workflow-Management-System.
Mertens, P., Morschheuser S., & Raufer H. (1993).  Integration von Daten- und Dokumentenverarbeitung in der Kundenbetreuung und Auftragsabwicklung. (Mayinger, F., Ed.).Zwischenberichte 1993 des FORSYS. 137 ff..
Mertens, P. (1993).  Integration der Datenverarbeitung. (Horvath, P., & Reichmann T., Ed.).Vahlens Groß es Controlling Lexikon. 302ff..
Ponader, M., Mertens P., Breuker J., Lödel D., & Popp H. (1993).  Integration von Hypermedia und KI-Komponenten am Beispiel eines umfassenden Angebotsunterstützungssystems. (Nagl, M., Ed.).Software- und Informations-Engineering, ONLINE93, Band VI. C613.01 – C613.18.
Mertens, P. (1993).  Ist Humboldt tot? - Die Massenuniversität, Humboldt und eine neue Kultur der Vorlesung. Sonderheft zum Jubiläum der FAU Erlangen-Nürnberg. 13 ff.
Mertens, P., & Meier M. (0).  Integration interner, externer, quantitativer und qualitativer Führungsinformationen.
07. Book Chapters
Möslein, K. M., Dumbach M., & Reichwald R. (2014).  Informelle Zusammenarbeit und Technologie. (von Rosenstiel, L., Regnet E., & Domsch M. E., Ed.).Führung von Mitarbeitern. Handbuch für erfolgreiches Personalmanagement. 590-601.
Möslein, K. M., Bansemir B., & Haller J. B. A. (2012).  IT-gestützte Werkzeuge für Open Innovation. Dynamisches IT-Management. 419 - 441.
Thallmaier, S., Habicht H., & Möslein K. M. (2012).  Innovation und Professionalisierung: Strategien (nicht nur) für Dienstleister. (Reichwald, R., Frenz M., Hermann S., & Schipanski A., Ed.).Zukunftsfeld Dienstleistungsarbeit: Professionalisierung - Wertschätzung - Interaktion. 103-126.
Möslein, K. M. (2012).  Innovation & Professionalisierung: Strategien (nicht nur) für Dienstleister. Zukunftsfeld Dienstleistungsarbeit – Professionalisierung – Wertschätzung – Interaktion. 105-123.
Bansemir, B., Neyer A-K., & Möslein K. M. (2012).  Integrating corporate innovation communities: The role of structure and culture. (Heiß, H-U., Pepper P., Schlingloff H., & Schneider J., Ed.).Informatik schafft Communities : Beiträge der 41. Jahrestagung der Gesellschaft für Informatik e.V. (GI), 4. - 7.10.2011 in Berlin. 9.
Haller, J. B. A., & Möslein K. M. (2011).  Innovationsbewertung und -verbesserung mit Hilfe mobiler Endgeräte. Innovation durch Smartphone & Co. Die neuen Geschäftspotenziale mobiler Endgeräte.
Renken, U., & Bullinger A. C. (2011).  IT-based Interactive Research - on the use of Social software in research. Enabling innovation: Innovative ability – German and international views. 463-472.
Kuenne, C. W., Adamczyk S., Rass M., Bullinger A. C., & Möslein K. M. (2011).  IT-Based Interaction Platforms to Foster Virtual Patient Communities. (Meißner, K., & Engelien M., Ed.).Virtual Enterprises, Communities & Social Networks. Workshop GeNeMe ’11 - Gemeinschaften in Neuen Medien, TU Dresden, 07./08.09.2011. 153-162.
Reichwald, R., Möslein K. M., & Piller F. T. (2008).  Interaktive Wertschöpfung: Herausforderungen für die Führung. (Buhse, W., & Stamer S., Ed.).Enterprise 2.0 - Die Kunst loszulassen. 99-122.
Reichwald, R., & Möslein K. M. (2008).  Individuelle Führung in organisatorischen Führungssystemen. (Sackmann, S A., Ed.).Mensch und Ökonomie. 336-347.
Reichwald, R., & Möslein K. M. (2008).  Individuelle Führung in organisatorischen Führungssystemen. (Sackmann, S., Ed.).Mensch und Ökonomie. 336–347.
Möslein, K. M., & Kölling M. (2007).  Interaktive hybride Wertschöpfung als Innovationsstrategie. (Streich, D., & Wahl D., Ed.).Innovationsfähigkeit in einer modernen Arbeitswelt. 195-202. (46.28 KB)
Reichwald, R., & Piller F. (2007).  Interaktive Wertschöpfung – Wie eine Produktion nach Open-Source-Prinzipien in andere Bereiche übertragen werden kann und was dies für die Betriebswirtschaftslehre bedeutet. (Lutterbeck, B., Bärwolff M., & Gehring R. A., Ed.).Open Source Jahrbuch 2007. S. 87––102.
Koch, M., & Möslein K. M. (2006).  Idea Mirrors - Unterstützung von Innovation in Unternehmen durch Awareness. (Meißner, K., & Engelien M., Ed.).Virtuelle Organisation und Neue Medien. 259-270.
Reichwald, R., Ihl C., & Seifert S. (2005).  Innovation durch Kundenintegration. (Frey, D., von Rosenstiel L., & C. Hoyos G., Ed.).Wirtschaftspsychologie. S. 148––154.
Bullinger, A. C., & Schulz H-J. (2005).  Innovationsbarometer der Interessenvertretung in Aufsichtsräten. (Dahme, C., & Ganz W., Ed.).Innovationen werden von Menschen gemacht!.
Bullinger, A. C., & Schulz H-J. (2005).  Innovationsbarometer der Interessenvertreter – Innovationen von Menschen für Menschen. (Bsirke, F., Endl H-L., Brandl K-H., & Schröder L., Ed.).Menschen machen Innovationen.
Reichwald, R., & Schaller C. (2005).  Innovationsmanagement von Dienstleistungen - Herausforderungen und Erfolgsfaktoren in der Praxis. (Bullinger, H-J., & Scheer A-W., Ed.).Service Engineering - Entwicklung und Gestaltung innovativer Dienstleistungen. S. 167––194.
Reichwald, R. (2005).  Informationsmanagement. (Bitz, M., Domsch M., Ewert R., & Wagner F. W., Ed.).Vahlens Kompendium der Betriebswirtschaftslehre. S. 247––301.
Schaller, C., Rackensperger D., & Reichwald R. (2004).  Innovationsmanagement von Dienstleistungen - ein ganzheitlicher Ansatz und seine Umsetzung in der Praxis. (Bruhn, M., & Stauss B., Ed.).Dienstleistungsinnovationen, Jahrbuch Dienstleistungsmanagement 2004. S. 47––71.
Reichwald, R., & Happel B. (2002).  Innovative Geschäftsmodelle und Zukunftsperspektiven in der New Economy. (Meyer, J. A., Ed.).New Economy in kleinen und mittleren Unternehmen, Jahrbuch der KMU-Forschung 2002. S. 307––318.
Reichwald, R., Zanner S., & Jäger S. (2000).  Integriertes Änderungsmanagement - ein Baustein für das reagible Unternehmen. (Dangelmaier, W., & Felser W., Ed.).Das reagible Unternehmen. S. 109––135.
Reichwald, R., & Möslein K. M. (1997).  Innovationsstrategien und neue Geschäftsfelder von Dienstleistern - Den Wandel gestalten. (Bullinger, H-J., Ed.).Dienstleistungen für das 21. Jahrhundert. Gestaltung des Wandels und Aufbruch in die Zukunft. 75-105.
Reichwald, R., & Koller H. (1996).  Integration und Dezentralisierung von Unternehmensstrukturen. (Lutz, B., Hartmann M., & Hirsch-Kreinsen H., Ed.).Produzieren im 21. Jahrhundert - Herausforderungen für die deutsche Industrie. S. 225––294.
Reichwald, R., & Koller H. (1995).  Informations- und Kommunikationstechnologien. (Tietz, B., Köhler R., & Zentes J., Ed.).Handwörterbuch des Marketing. S. 947––962.
Reichwald, R. (1992).  Informationskosten - Ein kostentheoretischer Erklärungsansatz am Beispiel der "lean production". (Färber, B., & Fritsche H., Ed.).Qualitätsanforderungen an den Ingenieur von morgen, Ergebnisse eines Symposiums an der Universität der Bundeswehr München. S. 34––62.
Reichwald, R., & Nippa M. (1992).  Informations- und Kommunikationsanalyse. (Frese, E., Ed.).Handwörterbuch der Organisation. S. 855––872.
Reichwald, R., & Picot A. (1991).  Informationswirtschaft. (Heinen, E., Ed.).Industriebetriebslehre - Entscheidungen im Industriebetrieb. S. 395––622.
Picot, A., Reichwald R., & Röß J. (1987).  Informations- und Kommunikationstechnologien - eine synoptische Literaturauswertung ihrer Auswirkungen auf die Arbeitssituation in Betrieben. (E.V., R-K. der Deutsc, Ed.).Nr. 99. S. 1––204.
Reichwald, R. (1985).  Integrierte Telekommunikation und Aufgabenintegration. (e.V., R-K. der Deutsc, Ed.).Schriftenreihe Wirtschaftlichkeitsrechnung. S. 502––514.
Möslein, K. M., Dumbach M., & Reichwald R. (0).  Informelle Zusammenarbeit und Technologie. (von Rosenstiel, L., Regnet E., & Domsch M. E., Ed.).Führung von Mitarbeitern. Handbuch für erfolgreiches Personalmanagement.
08. Conference Presentations, Tracks and Workshops
Genennig, S. M., Jonas J. M., & Möslein K. M. (2017).  The integration of digital resources into service systems: drivers and challenges. 9th Service Operations Management Forum (SOMF 2017).
Oks, S. J., Fritzsche A., & Möslein K. M. (2016).  Industrie 4.0 erfolgreich implementieren – Eine Morphologie für unternehmensindividuelle Lösungen. 4. Markt&Technik Summit Industrie 4.0 & Industrial Internet.
Roth, A., Jonas J. M., Genennig S. M., & Möslein K. M. (2016).  Innovation in Service Ecosystems: A role perspective. Reser Conference, 2016 in Neapel.
Barbian, M., Künneth R., Möslein K. M., & Oks S. J. (2014).  Industrie 4.0: Geschäftsmodelle und Umsetzung für den Mittelstand. 2. Markt&Technik Summit Industrie 4.0.
Miscellaneous
Mertens, P. (2015).  IBAN – eine kritische Sicht.  (609.65 KB)
Zwack, T. (2014).  Innovationsmuffel Versicherungen?. Versicherungsforen-Themendossier. 09/2014,  (633.59 KB)
Zwack, T., Gellert A., & Birnbach K. (2014).  Innovationsfähigkeit der deutschen Versicherungswirtschaft. Studie HHL / CLIC / Versicherungsforen Leipzig.
Zwack, T. (2013).  ISDA – eine Innovation in der Schadendatenanalyse. Strategische Partnerschaft - Produktivität von Dienstleistungen (Fraunhofer).
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