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03. Journal Papers
Arroyo, J. Cavazos, Puente-Díaz R., & Agarwal N. (2017).  An examination of certain antecedents of social entrepreneurial intentions among residents from Mexico. Review of Business Management. 19(64), 180-199.
Sliwa, S.-I.., Brem A., Agarwal N., & Kraus S. (2017).  E-Health, Health Systems and Social Innovation: A Cross-National Study of the Diffusion of Telecare. International Journal of Foresight and Innovation Policy . 12(4), 171-197.
Haller, J. B. A., Velamuri V. K., Schneckenberg D., & Möslein K. M. (2017).  Exploring the design elements of open evaluation. Journal of Strategy and Management. 10(1), 40-65.
Velamuri, V. K., Schneckenberg D., Haller J. B. A., & Möslein K. M. (2015).  Exploring the Design Elements of Open Evaluation (accepted for publication). Journal of Strategy and Management.
Lundberg, H., Sutherland I., Blazek P., Penzenstadler B., & Habicht H. (2014).  The Emergence of Creativity, Innovation and Leadership in Microlevel Social Interactions and How to Research it. International Journal of Industrial Engineering and Management (IJIEM). 5, 221-232.
Dinter, B. (2011).  Ein Reifegradmodell für Business Intelligence-Lösungen: Konzeption und Ergebnisse einer Studie. HMD. Heft 279, 90-100.
Szyperski, N., Mertens P., & König W. (2009).  Ehemalige Geschäftsführende Herausgeber zu den wesentlichen Entwicklungen ihrer Herausgeberzeit aus heutiger Perspektive. Wirtschaftsinformatik. 51, 10-17.
Burianek, F., Bonnemeier S., Ihl C., & Reichwald R. (2008).  Erlösmodellgestaltung bei hybriden Produkten. Zeitschrift Controlling. 8/9, S. 488–495.
Schaller, C., Rackensperger D., & Reichwald R. (2003).  Excellence, Innovationsmanagement von Dienstleistungen - ein mittelständisches Unternehmen auf dem Weg zur Service. Industrie Management. 19, S. 56––59.
Meier, M., & Mertens P. (2001).  The Editorial Workbench - Handling the Information Supply Chain of External Internet Data for Strategic Decision Support. Journal of Decision Systems. 10, 149–174.
Reichwald, R., Bauer R., & Lohse C. (1999).  Electronic Commerce und die neue Rolle des Vertriebs - Implikationen für die Gestaltung des Kundenkontakts. Industriemanagement. 1, S. 70––73.
Reichwald, R., & Weichselbaumer J. (1997).  Erfolgs-Controlling von Reorganisationen. Konzeptionelle Grundlagen und praktische Umsetzung. Controlling. 3, S. 156––169.
Mertens, P., & Schumann P. (1996).  Electronic Shopping - Überblick, Entwicklungen und Strategie. in: WIRTSCHAFTSINFORMATIK. 38, 515–530.
Schultz, J., & Mertens P. (1996).  Expertensysteme im Finanzdienstleistungssektor - Zahlen aus einer Datensammlung. KI. 10, 45–48.
Mertens, P., Hagedorn J., Bissantz N., & Marschall S. (1994).  Ein Versuch zum Induktiven Lernen im Bereich der Betriebsergebnisrechnung. Controlling + Computer. 6, 100 ff..
Mertens, P., Back-Hock A., & Sluka S. (1994).  Ein Modell zur Kalkulation der Kosten je Absolvent. Zeitschrift für Betriebswirtschaft. 297 ff..
Mertens, P., & Lödel D. (1993).  Ein wissensbasiertes hypermediales Angebotsunterstützungssystem. Management & Computer. 1, 175 ff..
Picot, A., Reichwald R., & Schönecker H. (1985).  Eigenerstellung oder Fremdbezug von Organisationsleistung - Ein Problem der Unternehmensführung. Office Management. 33, S. 818––821, 1029––1034.
Huff, A. Sigismund (1980).  Evocative metaphors. Human Systems Management. 1, 219–228.
04. Conference Papers
Rassmann, P., & Grafmüller L. (2017).  Exploring drivers and barriers for sustainable use of resources: The case of high-tech mass customizers in the German textile industry. The 2017 World Mass Customization & Personalization Conference. Aachen, Germany..
Wehnert, P., Kollwitz C., Daiberl C., & Beckmann M. (2016).  Enriching Open Innovation with external sources to foster Sustainability-Oriented Innovation. R&D Management Conference (RADMA).
Jalowski, M., & Fritzsche A. (2016).  Ein Rahmenwerk zur Erfassung von IT-Sicherheit als Service-System. Multikonferenz Wirtschaftsinformatik (MKWI).
Höckmayr, B. (2016).  Enabling companies to make use of industrial clouds - Foundations for Evidence-Based Engineering of Service Systems. KSS 2016.
Albers, A., Krämer L., & Fritzsche A. (2015).  Enabling dynamic R&D for a unique Luxury Car Brand. R&D Management Conference.
Krämer, K., Roth A., & Möslein K. M. (2014).  Exploring the diffusion of co-creation expertise in organizations. Proceedings of the 21st International Product Development Management Conference.
Bansemir, B., Habicht H., & Plieth H. (2012).  Establishing organizational innovation communities: A path creation perspective. European Academy of Management (EURAM) Annual Conference 2012. 1-32.
Roth, A., & Hofmann B. (2012).  Evolving crucial competences for a systematic service innovation process - A conceptual framework. Reser Conference 2012.
Füller, J., Möslein K. M., Hutter K., & Haller J. B. A. (2010).  Evaluation Games – How to Make the Crowd your Jury.. (Faehnrich, K-P., & Franczyk B., Ed.).Service Science – Neue Perspektiven für die Informatik. Lecture Notes in Informatics (LNI) - Proceedings, Series of the Gesellschaft für Informatik, Volume P-175. 955–960.
Richter, A., & Bullinger A. C. (2010).  Enterprise 2.0 – Gegenwart und Zukunft. Vorschlag einer Forschungsagenda. (Schumann, M., Kolbe L. M., Breitner M. H., & Frerichs A., Ed.).Multikonferenz Wirtschaftsinformatik (MKWI) 2010. 151-152. (276.86 KB)
Richter, A., & Bullinger A. C. (2010).  Enterprise 2.0 - Gegenwart und Zukunft, Vorschlag einer Forschungsagenda. (Schumann, M., Kolbe L. M., Breitner M. H., & Frerichs A., Ed.).Multikonferenz Wirtschaftsinformatik (MKWI) 2010. 245-246.
Füller, J., Möslein K. M., Hutter K., & Haller J. B. A. (2010).  Evaluation Games – How to Make the Crowd your Jury. Service Science – Neue Perspektiven für die Informatik. Lecture Notes in Informatics (LNI) - Proceedings, Series of the Gesellschaft für Informatik, Volume P-175 - Long Version. CD only.
Richter, A., Söldner J-H., Bullinger A. C., Koch M., & Pflaum B. (2009).  Ein Ordnungsrahmen für Social networking Services. 12th Workshop Gemeinschaften in Neuen Medien (GeNeMe).
Neyer, A-K. (2003).  The emergence of critical incidents in multi-cultural teams in the European Commission and the European Parliament: Development of criteria for successful performance of multi cultural teams. InterKnow-Euro Workshop II 2003 ("The impact of values and norms on intercultural training and education").
Piller, F. T., Frank T., & Möslein K. M. (2002).  Economies of Interaction and Economies of Relationship: Value drivers in a customer centric economy. ANZAM/IFSAM VIth world congress 2002.  (174.51 KB)
Sapia, C., Blaschka M., Höfling G., & Dinter B. (1998).  Extending the E/R Model for the Multidimensional Paradigm. Advances in Database Technologies, Proceedings of the International ER-Workshop on Data Warehouse and Data Mining (DWDM).
Dinter, B. (1995).  Ein Verteilungskonzept für ein OODBMS. (Eckert, C., Klein H-J., & Polle T., Ed.).Proceedings des 7. Workshops Grundlagen von Datenbanken.
06. Project Reports
Sowa, F., Klemm M., & Freier C. (2012).  ’Ein-Euro-Jobs’ in Deutschland’ qualitative Fallstudien zur Auswirkung der SGB-II-Arbeitsgelegenheiten auf Beschäftigungsstruktur und Arbeitsmarktverhalten von Organisationen. IAB-Forschungsbericht,
Barbian, D., & Franke T. (2000).  E-MER/FRAMA: Franken-Mall – Regionaler elektronischer Marktplatz und regionales Informations- und Beratungssystem im Freizeitbereich für Mittelfranken. (Bartmann, D., & & al et., Ed.).Zwischenbericht Bayerischer Forschungsverbund Wirtschaftsinformatik. 69–74.
Mertens, P., & Schultz J. (1999).  Expertensysteme in der Logistik. (Schulte, C., Ed.).Lexikon der Logistik. 127–130.
Mertens, P., Braun M., Engelhardt A., Kaufmann T., Ließmann H., & Schmitzer B. (1998).  Experimente mit branchen- und betriebstyporientierten Architekturen - ein Zwischenbericht. (Rationalisierung, F. für, Ed.).Proceedings der Referenzmodellierung ’98 - Anwendungsfelder in Theorie und Praxis. 41–419.
Schumann, P., Horstmann R., & Mertens P. (1998).  Event-Shopping: A Value-Added Service for Electronic Malls. (Lee, J., Kim S., Whinston A., & Schmid B., Ed.).Proceedings of the First International Conference on Electronic Commerce ’98. 98–104.
Mertens, P., & Schumann P. (1997).  Electronic Shopping - Entwicklungsstand und Trends. (Popp, H., & Mertens P., Ed.).Beiträge zum 4. FORWISS-Workshop ’Elektronische Verkäufer’, FORWISS-Report FR-1997-003. 1–12.
Mertens, P., & Schumann P. (1996).  Electronic Shopping: Formen, Entwicklungstrends und Strategische Unternehmungen. FORWISS-Report.
Mertens, P. (1996).  Elektronisches Verkaufen erklärungsbedürftiger Produkte.
Mertens, P. (1996).  Expertensysteme im Controlling. (Schulte, J., Ed.).Lexikon des Controlling. 222–226.
Mertens, P. (1996).  Electronic Shopping: Differenzierungspotentiale durch neue Informationstechnologien. (Wildemann, H., Ed.).Innovation und Kundennähe: Wachstumstrategien im Wettbewerb. 255–284.
Mertens, P. (1996).  Electronic Shopping - Überblick, Entwicklungsstand und strategische Implikationen, Telekooperation und virtuelle Unternehmen - Auf dem Weg zu neuen Arbeitsformen.
Mertens, P. (1996).  Electronic Shopping.
Mertens, P. (1996).  Electronic Shopping - Überblick, Entwicklungsstand und strategische Implikation.
Mertens, P., & Schumann P. (1996).  Electronic Shopping - Überblick, Entwicklungsstand und strategische Implikationen. (Kurbel, K., Ed.).1. Internet-Kongreß für die neuen Bundesländer, 3.-4. Dezember 1996.
Mertens, P. (1996).  Entwicklung der Disziplin Wirtschaftsinformatik und Zukunftsperspektiven in Forschung und Lehre.
Mertens, P. (1995).  Expertensysteme in PPS. (Kern, W., & & al et., Ed.).Handwörterbuch der Produktionswirtschaft. 417 ff..
Mertens, P. (1993).  EDV. (Chmielewicz, K., & & al et., Ed.).Handwörterbuch des Rechnungswesens. 415 ff..
Mertens, P. (1993).  Expertensysteme im Dienste des Kunden. (Herzog, O., Christaller T., & Schütt D., Ed.).Grundlagen und Anwendungen der Künstlichen Intelligenz. 125ff..
Sluka, K., Mertens P., & Back-Hock A. (1993).  Ein Kalkulationsmodell für die Kosten je Absolvent für ausgewählte Studiengänge an der FAU. Arbeitsbericht des Lehrstuhls für Betriebswirtschaftslehre, insbes. Wirtschaftsinformatik I.
07. Book Chapters
Möslein, K. M., & Fritzsche A. (2017).  The Evolution of Strategic Options, Actors, Tools and Tensions in Open Innovation. Strategy and Communication for Innovation. Integrative Perspectives on Innovation in the Digital Economy. . 61-76.
Möslein, K. M. (2014).  The Emergence of Platforms for Open and Crowdsourced Innovation. (van Delden, C., Ed.).Crowdsourced Innovation. Revolutionizing Open Innovation with Crowdsourcing. 60-70.
Fritzsche, A. (2010).  Engineering Determinacy: The Exclusiveness of Technology and the Presence of the Indeterminate. (Poel, I., & Goldberg D., Ed.).Philosophy and Engineering:. 2, 305-312.
Richter, A., Koch M., Jahnke I., Bullinger A. C., & Stocker A. (2009).  Enterprise 2.0 - Web 2.0 im Unternehmen. (Kain, S., Struve D., & Wandtke H., Ed.).Grenzenlos frei: Mensch und Computer 2009.
Mayer, D., & Reichwald R. (2008).  Erlösmodelle für hybride Produkte. (Bienzeisler, B., & Hamann K., Ed.).Perspektiven hybrider Wertschöpfung. S. 46––58.
Habicht, H., & Reichwald R. (2007).  Experten-Evaluierung interaktiver Dienste im Automobil. (Reichwald, R., Krcmar H., & Reindl S., Ed.).Mobile Dienste im Auto der Zukunft. 397–433.
Möslein, K. M., & Piller F. T. (2004).  Economies of Interaction and Economies of Relationship: Value Drivers in a Customer Centric Economy. (Rath, K. Sarthak, Ed.).Value Based Management - Concepts & Cases.
Reichwald, R., Piller F., Jäger S., & Zanner S. (2003).  Economic Evaluation of Mini-Plants for Mass Customization: A decentralized setting of customer-centric production units. (Tseng, M., & Piller F., Ed.).The Customer Centric Enterprise: Advances in Mass Customization and Personalization. S. 51––69.
Reichwald, R., Piller F., & Meier R. (2002).  E-Service Customization – Strategien zur effizienten Individualisierung von Dienstleistungen. (Bruhn, M., & Stauss B., Ed.).Electronic Services, Dienstleistungsmanagement Jahrbuch 2002. S. 225––242.
Piller, F., Meier R., & Reichwald R. (2002).  eService Customization - Strategien zur effizienten Individualisierung von Dienstleistungen. (Bruhn, M., & Stauss B., Ed.).Electronic Services. Dienstleistungsmanagement Jahrbuch 2002. S. 225––241.
Reichwald, R., & Englberger H. (2000).  Evaluierung. (Schwabe, G., Streiz N., & Unland R., Ed.).Handbuch CSCW der GI Fachgruppe „CSCW in Organisationen“. S. 1––25.
Reichwald, R., Lindemann U., & Zanner S. (1998).  Erfolgspotentiale eines integrierten Änderungsmanagement. (Lindemann, U., & Reichwald R., Ed.).Integriertes Änderungsmanagement. S. 281––287.
Huff, A. Sigismund, & Johnson G. (1998).  Everyday innovation/everyday strategy. (Hamel, G., Prahalad C K., Thomas H., & O’Neal D., Ed.).Strategic flexibility: Managing in a turbulent environment. 13–27.
Reichwald, R., & Rupprecht M. (1992).  Einsatzmöglichkeiten von Informations- und Kommunikationstechnologien im Rahmen zwischenbetrieblicher Kooperation. (Hermanns, A., & Flegel V., Ed.).Handbuch des Electronic Marketing - Funktionen und Anwendungen der Informations- und Kommunikationstechnik im Marketing. S. 407––428.
Reichwald, R. (1991).  Entwicklungstrends in der Büroautomation. (Bullinger, H-J., Ed.).Handbuch des Informationsmanagements im Unternehmen. S. 375––414.
Reichwald, R. (1990).  EDV-gestützte Werkzeuge der Organisationsanalyse. (Zahn, E., Ed.).Organisationsstrategie und Produktion, Forschungsbericht 2 der Hochschulgruppe Arbeits- und Betriebsorganisation HAB e.V. München. S. 389––423.
Reichwald, R. (1990).  Entwicklungszeiten als wettbewerbsentscheidender Faktor für den langfristigen Erfolg eines Industriebetriebes. (Reichwald, R., & Schmelzer H. J., Ed.).Durchlaufzeiten in der Entwicklung - Praxis des industriellen F&E-Managements. S. 9––26.
Reichwald, R. (1987).  Ein mehrstufiger Bewertungssatz zur Wirtschaftlichkeitsbeurteilung der Bürokommunikation. (Hoyer, R., & Kölzer G., Ed.).Wirtschaftlichkeitsrechnung im Bürobereich. S. 23––34.
Huff, A. Sigismund, & Goodman R A. (1978).  Enriching policy premises for an ambiguous world. (Sutherland, J W., Ed.).Management handbook for public administrators.
08. Conference Presentations, Tracks and Workshops
Daiberl, C., Roth A., & Möslein K. M. (2016).  Enhancing Service Productivity: A Review of Approaches from a Service Network Perspective. Reser Conference 2016 in Neapel.