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Author Title [ Type(Desc)] Year
01. Books
Jonas, J.M.. (2017).  Stakeholder Integration in Service Innovation. Markt- und Unternehmensentwicklung Markets and Organisations.
Naik, H S. (2017).  Simplifying Solution Space: Enabling Non-Expert Users to Innovate and Design with Toolkits. (Picot, A., Reichwald R., Franck E., & Möslein K. M., Ed.).Markt- und Unternehmensentwicklung Markets and Organisations.
Zwack, T. (2017).  Peer-to-Peer-Geschäftsmodelle zur Absicherung privater Risiken – Eine Exploration am Beispiel Wildschaden. (Picot, A., Reichwald R., Franck E., & Möslein K. M., Ed.).Markt- und Unternehmensentwicklung / Markets and Organisations.
Agarwal, N. (2016).  Innovation landscape in developed and developing markets: a conceptual and empirical study on technology convergence and low cost innovation.
Thallmaier, S. (2015).  Customer Co-Design. A Study in the Mass Customization Industry. (Picot, A., Reichwald R., Franck E., & Möslein K. M., Ed.).
Dumbach, M. (2014).  Establishing Corporate Innovation Communities - A Social Capital Perspective. (Picot, A., Reichwald R., Franck E., & Möslein K. M., Ed.).
Velamuri, V. K. (2013).  Hybrid Value Creation.
Hallerstede, S. H. (2013).  Managing the Lifecycle of Open Innovation Platforms. (Picot, A., Reichwald R., Franck E., & Möslein K. M., Ed.).
Wolpert, S. (2013).  »City-Logistik« Bestandsaufnahme relevanter Projekte des nachhaltigen Wirtschaftsverkehrs in Zentraleuropa. 173.
Renken, U. (2012).  To Use or Not to Use? Examining the Adoption of Social Research Network Sites.
Hansen, E. G., & Schaltegger S. (2012).  Pursuing Sustainability with the Balanced Scorecard: Between Shareholder Value and Multiple Goal Optimisation. 35.
Bendel, C. (2011).  Inszenierung der Fahrzeugübergabe in der deutschen Automobilindustrie - Die symbolisch-kommunikative Bedeutung der Kundencenter hinsichtlich der persönlichen Fahrzeugabholung durch den Käufer aus Unternehmens- und aus Abholersicht .
Amberg, M., Bodendorf F., & Möslein K. M. (2011).  Wertschöpfungsorientierte Wirtschaftsinformatik.
Amberg, M., Bodendorf F., & Möslein K. M. (2010).  Wertschöpfungsorientierte Wirtschaftsinformatik.
Danzinger, F. (2010).  Kundeninteraktionskompetenz in Industriegütermärkten.
Roth, A. (2010).  Der Logistikbildungsmarkt 2020 - Bedarfsgerechte Bildungsangebote für die Logistikwirtschaft der Zukunft (Habilitationsschrift).
Matthaei, E. E. (2010).  The Nature of Executive Work : A Case Study. 228.
[Anonymous] (2010).  Der Logistikbildungsmarkt 2020 - Bedarfsgerechte Bildungsangebote für die Logistikwirtschaft der Zukunft".
Habicht, H. (2010).  Universität und Image: Entwicklung und Erprobung eines stakeholderorientierten Erhebungsinstrumentariums. (Picot, A., Reichwald R., Franck E., & Möslein K. M., Ed.).Markt- und Unternehmensentwicklung.
Mertens, P., Bodendorf F., König W., Schumann M., & Hess T. (2010).  Grundzüge der Wirtschaftsinformatik. 222.
Reichwald, R., & Piller F. (2009).  Interaktive Wertschöpfung: Open Innovation, Individualisierung und neue Formen der Arbeitsteilung. 2,
Mertens, P., & Meier M. C. (2009).  Integrierte Informationsverarbeitung 2 - Planungs- und Kontrollsysteme in der Industrie. 273.
Renken, U. (2009).  ’Du bist Deutschland’? : Motive der Kampagnen zur Förderung des Bürgerbewusstseins.
Kurbel, K., Brenner W., Chamoni P., Frank U., Mertens P., & Roithmayr F. (2009).  Studienführer Wirtschaftsinformatik 2009 | 2010. 222.
Mertens, P. (2009).  Integrierte Informationsverarbeitung 1 - Operative Systeme in der Industrie. 293.
Huff, A. Sigismund, Floyd S., Sherman H., & Terjesen S. (2009).  Strategic Management: Logic and Action. 448.
Fritzsche, A. (2009).  Heuristische Suche in komplexen Strukturen. Zur Verwendung Genetischer Algorithmen bei der Auftragseinplanung.
Doll, B. (2009).  Prototyping zur Unterstützung sozialer Interaktionsprozesse bei Gründerteams.
Schulze, K-D., Besbak U., Dinter B., Overmeyer A., Schulz-Sacharow C., & Stenzel E. (2009).  biMA 2009 – Business Intelligence-Studie.
Dittrich, J., Mertens P., Hau M., & Hufgard A. (2009).  Dispositionsparameter in der Produktionsplanung mit SAP®. 221.
Knolmayer, G., Mertens P., Zeier A., & Dickersbach J. (2009).  Supply Chain Management Based on SAP Systems - Architecture and Planning Processes. 207.
Möslein, K. M., & Matthaei E. E. (2009).  Strategies for Innovators: HHL Open School Case Book.
Huff, A. Sigismund (2009).  Designing Research for Publication. 392.
Fritzsche, A. (2009).  Schatten des Unbestimmten. Der Mensch und die Determination technischer Abläufe.
Habicht, H. (2009).  Universität und Image: Entwicklung und Erprobung eines stakeholderorientierten Erhebungsinstrumentariums.
Reichwald, R., & Piller F. (2009).  Interaktive Wertschöpfung - Open Innovation, Individualisierung und neue Formen der Arbeitsteilung.
Picot, A., Reichwald R., & Wigand R. (2008).  Information, Organization and Management.
Danzinger, F., Ihl C., Meisel K., & Reichwald R. (2008).  Die Zukunft von Internetplattformen im Maschinen- und Anlagenbau.
Reichwald, R., Möslein K. M., Kölling M., & Neyer A-K. (2008).  Services Made in Germany: Ein Reiseführer. (Reichwald, R., Ed.).
Reichwald, R., Möslein K. M., Huff A. Sigismund, Kölling M., & Neyer A-K. (2008).  Services Made in Germany: A Travel Guide. (Reichwald, R., Ed.).
Roth, A., & Klaus P. (2008).  Bildungsmarkt Logistik - Ausbildung, Weiterbildung, Studium für Logistik und Supply Chain Management.
Bullinger, A. C. (2008).  Innovation and Ontologies: Structuring the Early Stages of Innovation Management.
Huff, A. Sigismund (2008).  Designing Research for Publication. 392.
Huff, A. Sigismund, Floyd S., Sherman H., & Terjesen S. (2008).  Strategic Management.
Reichwald, R., Krcmar H., & Reindl S. (2007).  Mobile Dienste im Auto der Zukunft (MACS), Bd. 13, Schriften zu Kooperations- und Mediensystemen. (Reichwald, R., Ed.).
Reichwald, R., Meyer A., Engelmann M., & Walcher D. (2007).  Der Kunde als Innovationspartner. Konsumenten integrieren, Flop-Raten reduzieren, Angebote verbessern.
Lindemann, U., Reichwald R., & Zäh M. (2006).  Individualisierte Produkte. Komplexität beherrschen in Entwicklung und Produktion. (Reichwald, R., Ed.).
Reichwald, R., & Piller F. (2006).  Interaktive Wertschöpfung - Open Innovation, Individualisierung und neue Formen der Arbeitsteilung.
Kirn, S., Piller F., Reichwald R., Schenk M., & Seelmann-Eggebert R. (2005).  Kundenzentrierte Wertschöpfung mit Mass Customization. Kundeninteraktion, Logistik, Simulationssystem und Fallstudien. (Reichwald, R., Ed.).
Mertens, P., & Rässler S. (2005).  Prognoserechnung.
Möslein, K. M. (2005).  Der Markt für Managementwissen: Wissensgenerierung im Zusammenspiel von Wirtschaftswissenschaft und Wirtschaftspraxis.
Reichwald, R., Müller M., & Piller F. (2005).  Management von Kundeninteraktion als Erfolgsfaktor. (Reichwald, R., Ed.).
Mertens, P., & Bodendorf F. (2005).  Programmierte Einführung in die Betriebswirtschaftslehre, Institutionenlehre.
Neyer, A-K. (2005).  Multinational teams in the European Commission and the European Parliament. Forschungsergebnisse der Wirtschaftsuniversität Wien.
Reichwald, R., Krcmar H., Schlichter J., & Baumgarten U. (2005).  Community Services. (Reichwald, R., Ed.).
Meier, M. C., Sinzig W., & Mertens P. (2005).  Enterprise Management with SAP SEM/Business Analytics.
Bartmann, D., Mertens P., & Sinz E. (2004).  Überbetriebliche Integration von Anwendungssystemen. FORWIN-Tagung 2004.
Reichwald, R., Baethge M., Brakel O., Cramer J., Fischer B., & Paul G. (2004).  Die neue Welt der Mikrounternehmen. Netzwerke - telekooperative Arbeitsformen - Marktchancen.
Luczak, H., Reichwald R., & Spath D. (2004).  Service Engineering in Wissenschaft und Praxis. Die ganzheitliche Entwicklung von Dienstleistungen. (Reichwald, R., Ed.).
Möslein, K. M. (2004).  Die Generierung von Managementwissen im Spannungsfeld von Unternehmen und Markt.  (12.53 KB)
Meier, M., Sinzig W., & Mertens P. (2003).  SAP Strategic Enterprise Management/Business Analytics - Integration von strategischer und operativer Unternehmensführung (SAP Kompetent).
Dittrich, J., Mertens P., Hau M., & Hufgard A. (2003).  Dispositionsparameter von SAP R/3-PP.
Picot, A., Reichwald R., & Wigand R. (2003).  Die Grenzenlose Unternehmung - Information, Organisation und Management. Lehrbuch zur Unternehmensführung im Informationszeitalter.
Meier, M., Sinzig W., & Mertens P. (2003).  Enterprise Management with SAP SEM/Business Analytics (SAP Excellence).
Knolmayer, G. F., Mertens P., & Zeier A. (2002).  Supply Chain Management Based on SAP Systems. 244.
Huff, A. Sigismund, & Jenkins M. (2002).  Mapping strategic knowledge. 302.
Meier, M., Sinzig W., & Mertens P. (2002).  SAP Strategic Enterprise Management/Business Analytics - Integration von strategischer und operativer Unternehmensführung (SAP Kompetent).
Reichwald, R. (2002).  Mobile Kommunikation - Wertschöpfung, Technologien, neue Dienste. (Reichwald, R., Ed.).
Huff, A. Sigismund (2002).  Mapping Strategic Knowledge. 302.
Mertens, P., Chamoni P., Ehrenberg D., Griese J., J H. Lutz, & Kurbel K. (2002).  Studienführer Wirtschaftsinformatik.
Bauer, A. (2002).  Lagermodellierung für logistische Netze - Das "modulare Knotenmodell" als Konzept zur dynamischen Abbildung von Lagern in Netzen (Dissertationsschrift).
Barbian, D. (2001).  Ökonomie und Sustainable Development - Entwicklung eines Ansatzes zur Umsetzung von Nachhaltigkeit.
Knolmayer, G., Mertens P., & Zeier A. (2001).  Supply Chain Management Based on SAP Systems: Order Management in Manufacturing Companies (SAP Excellence).
Huff, A. Sigismund, Huff J., & Barr P. (2000).  When Firms Change Direction. 288.
Knolmayer, G., Mertens P., & Zeier A. (2000).  Supply Chain Management auf Basis von SAP-Systemen: Perspektiven der Auftragsabwicklung für Industriebetriebe (SAP Kompetent).
Reichwald, R., Möslein K. M., Sachenbacher H., & Englberger H. (2000).  Telekooperation. Verteilte Arbeits- und Organisationsformen. 352.
Möslein, K. M. (2000).  Bilder in Organisationen: Wandel, Wissen und Visualisierung.  (3.3 MB)
Reichwald, R., & Bullinger H-J. (2000).  Vertriebsmanagement: Organisation, Technologieeinsatz, Personal. (Reichwald, R., Ed.).
Huff, A. Sigismund, Huff J., & Barr P. (2000).  When firms change direction.
Reichwald, R., & Lang M. (2000).  Anwenderfreundliche Kommunikationssysteme, Vorträge des am 16./17. Juni 1999 abgehaltenen Kongresses. (Reichwald, R., Ed.).
Reichwald, R., Goecke R., & Stein S. (2000).  Dienstleistungsengeneering.
Huff, A. Sigismund (1999).  Writing for Scholarly Publication. 200.
Möslein, K. M. (1999).  Organisation und Visualisierung.  (58.1 KB)
Dinter, B. (1999).  Ein feingranulares Koordinationsprotokoll zum Design objektorientierter Schemata.
Dittrich, J., Mertens P., & Hau M. (1999).  Dispositionsparameter von SAP R/3-PP.
Lindemann, U., & Reichwald R. (1998).  Integriertes Änderungsmanagement. (Reichwald, R., Ed.).
Reichwald, R., Möslein K. M., Sachenbacher H., Englberger H., & Oldenburg S. (1998).  Telekooperation. Verteilte Arbeits- und Organisationsformen.
[Anonymous] (1998).  Virtuelle Unternehmen und Informationsverarbeitung. (Mertens, P., Griese J., & Ehrenberg D., Ed.).
Mertens, P., & Knolmayer G. (1998).  Organisation der Informationsverarbeitung.
Huff, A. Sigismund (1998).  Writing for scholarly publication.
Shrivastava, P., Huff A. Sigismund, & Dutton J. (1997).  Advances in strategic management.
Reichwald, R., & Fritsch M. (1997).  Modernisierung als Innovationsstrategie.
Picot, A., Reichwald R., & Wigand R. (1997).  Information, Organization and Management – Expanding Markets and Corporate Boundaries.
Dinter, B., Sapia C., Höfling G., & Vrca M. (1997).  Der OLAP-Markt: Architekturen, Produkte, Trends.
Reichwald, R., & Henning K. (1996).  Erweiterte Wirtschaftlichkeitsbetrachtung facharbeitergerechter Modernisierung von Werkzeugmaschinen.
Reichwald, R., Höfer C., & Weichselbaumer J. (1996).  Erfolg von Reorganisationsprozessen. Leitfaden zur strategieorientierten Bewertung.
Pribilla, P., Reichwald R., & Goecke R. (1996).  Telekommunikation im Management. Strategien für den globalen Wettbewerb.
Reichwald, R., & Wildemann H. (1995).  Kreative Unternehmen – Spitzenleistungen durch Produkt- und Prozessinnovationen. (Reichwald, R., Ed.).
Reichwald, R. (1992).  Marktnahe Produktion. (Reichwald, R., Ed.).
Huff, A. Sigismund (1990).  Mapping strategic thought.
Reichwald, R., & Schmelzer H. (1990).  Durchlaufzeiten in der Entwicklung – Praxis des industriellen F&E-Managements.
Reichwald, R., & Picot A. (1987).  Bürokommunikation – Leitsätze für den Anwender.
Reichwald, R., & Beckurts K.-H. (1984).  Kooperation im Management mit integrierter Bürotechnik – Anwendererfahrungen.
Marr, R., & Reichwald R. (1982).  Schriftenreihe „Mensch und Arbeit im technisch-organisatorischen Wandel. (Reichwald, R., Ed.).
Reichwald, R. (1982).  Neue Systeme der Bürotechnik – Beiträge zur Büroarbeitsgestaltung aus Anwendersicht. (Reichwald, R., Ed.).
Reichwald, R. (1977).  Arbeit als Produktionsfaktor.
Doctors, S., & Huff A. Sigismund (1973).  Minority Enterprise and the President’s Council.
Picot, A., & Reichwald R. (0).  Forschungsprojekt Bürokommunikation, Band 1-7. (Reichwald, R., Ed.).
02. Edited Books and Volumes
Möslein, K. M., & Bessant J. (2017).  Strategic leadership for sustainable competitiveness. International Journal of Technology Management. 73(1/2/3), 
Daiberl, C., Höckmayr B., Roth A., & Möslein K. M. (2016).  Online-Offline Co-Creation für die Entwicklung neuer Dienstleistungen: Eine Anwendung im Kontext der E-Mobilität. E-Mobilität gemeinsam gestalten.
Grafmüller, L., Rass M., & Möslein K. M. (2015).  Die Genossenschaft im Web 2.0: Social Media richtig einsetzen.
Reichwald, R., & Marheineke M. (2015).  Remote Service im Bildungsexport: Chancen für Unternehmen. CLIC Executive Briefing No. 027.
Bessant, J. R., Lehmann C., & Möslein K. M. (2014).  Driving Service Productivity. Value-creation through Innovation.
Marheineke, M., Habicht H., & Möslein K. M. (2014).  Lowering Knowledge Boundaries Through Collaboration Technology: A Problem Identification. (Kundisch, D., Suhl L., & Beckmann L., Ed.).Proceedings of the Multikonferenz Wirtschaftsinformatik (MKWI 2014). 1636–1644.
Möslein, K. M., Reichwald R., Kölling M., & Bienzeisler B. (2013).  Produktivitätsleitlinie Wissenschaftliche Basis und Service Science.
Augsdörfer, P., Bessant J. R., Möslein K. M., von Stamm B., & Piller F. (2013).  Discontinuous Innovation: Learning to Manage the Unexpected.
Brogi, S., Freier C., Freier-Otten U., & Hartosch K. (2013).  Repräsentationen von Arbeit. Transdisziplinäre Analysen und künstlerische Produktionen. Gesellschaft der Unterschiede.
Möslein, K. M., Trinczek R., Böhler D., Eichler L., Hallerstede S. H., Krämer K., et al. (2013).  Working Knowledge - Arbeit gestalten in der Innovationsgesellschaft.
Huff, A. Sigismund, Möslein K. M., & Reichwald R. (2013).  Leading Open Innovation.
Habicht, H., Thallmaier S., & Kandler T. (2012).  Open Geodata meets Open Government – eine emiprische Studie interaktiver Wertschöpfung. (Hilgers, D., Schaufer R., & Thom N., Ed.).Public Management im Paradigmenwechsel: Staat und Verwaltung im Spannungsfeld von New Public Management, Open Government und bürokratischer Restauration. 305-317.
Reichwald, R., Frenz M., Hermann S., & Schipanski A. (2012).  Zukunftsfeld Dienstleistungsarbeit: Professionalisierung - Wertschätzung - Interaktion.
Thallmaier, S., Habicht H., & Strassburger S. (2012).  Productivity in mass customization: Impacts of interaction channel and customer to customer interaction. (Piller, F. T., & Chesbrough H., Ed.).Bridging Mass Customization and Open Innovation.
Lücking, S., Möslein K. M., Bullinger A. C., Eichler L., & Trinczek R. (2012).  Flexibel, stabil, innovativ: Arbeit im 21. Jahrhundert. 290.
Möslein, K. M., Leimeister J. Marco, Krcmar H., & Koch M. (2011).  Gemeinschaftsgestützte Innovationsentwicklung für Softwareunternehmen.
Möslein, K. M., Bullinger A. C., Eichler L., & Trinczek R. (2011).  Flexibel, stabil, innovativ: Strategien für das 21. Jahrhundert.
Habicht, H., Möslein K. M., & Reichwald R. (2011).  Open Innovation im Unternehmen: Ein Ansatz zur Balance von betrieblichem FuE-Management und Mitarbeiterkreativität. (Spath, D., Ed.).Wissensarbeit - Zwischen strengen Prozessen und kreativem Spielraum. Tagungsband 24. HAB-Forschungsseminar 2011. 51–68.
Leimeister, J. Marco, Krcmar H., Halle M., & Möslein K. M. (2010).  Hybride Wertschöpfung in der Gesundheitsförderung. Innovation – Dienstleistung – IT.
Möslein, K. M., Trinczek R., Bullinger A. C., Danzinger F., & Lücking S. (2010).  BALANCE Konferenzband: Flexibel, stabil und innovativ: Arbeit im 21. Jahrhundert. 456.
Zerfaß, A., & Möslein K. M. (2009).  Kommunikation als Erfolgsfaktor im Innovationsmanagement: Strategien im Zeitalter der Open Innovation.
Adamczyk, S., Hansen E. G., & Reichwald R. (2009).  Measuring Sustainability By Environmental Innovativeness: Results from Action Research at a Multinational Corporation in Germany. International Conference on Evaluation Metrics of Corporate Social and Environmental Responsibility, 21.–24. Juni 2009.
Hopping.De, P. Sustainabl (2009).  No Title. 39th World Congress of the International Institute of Sociology, 11.-14. Juni 2009.
Hansen, E. G., Sextl M., & Reichwald R. (2009).  Integrating Strategy and Corporate Community Involvement in a Balanced Scorecard: Results from Action Research at Merck Thailand Ltd.. EURAM Conference, 11.–14. Mai 2009.
Hansen, E. G., Große-Dunker F., & Reichwald R. (2009).  Sustainability Innovation Cube: A Framework to Evaluate Sustainability of Product Innovations. XXth ISPIM Conference "The Future of Innovation", 21.–24. Juni 2009.  (234.63 KB)
Müller, S., Roth A., & Schmidt N. (2009).  Märkte, Anwendungsfelder und Technologien in der Logistik - Ergebnisse und Reflexion von 20 Jahren Logistikforschung.
Dinter, B., & Winter R. (2008).  Integrierte Informationslogistik.
Hansen, E. G., Bullinger A. C., & Reichwald R. (2008).  Corporate Responsibility and Responsibility Leadership Systems: An Exploratory Study in German MNCs. 3rd International Corporate Social Responsibility (CSR) Conference.
Bonnemeier, S., Ihl C., & Reichwald R. (2008).  Solution Selling: Capabilities for Value Creation and Value Appropriation. INFORMS Marketing Science Conference, 12.-14. Juni 2008.
Dinter, B., Winter R., Chamoni P., Gronau N., & Turowski K. (2008).  Synergien durch Integration und Informationslogistik. Proceedings der DW2008.
Reichwald, R., Möslein K. M., Kölling M., & Neyer A-K. (2008).  Services Made in Germany: Ein Reiseführer.
Reichwald, R., Möslein K. M., Huff A. Sigismund, Kölling M., & Neyer A-K. (2008).  Services Made in Germany: A Travel Guide.
Bonnemeier, S., Ihl C., Burianek F., & Reichwald R. (2008).  Value Creation and Value Appropriation Capabilities in the Context of Solution Selling: An Eploratory Study. EURAM Conference, 14.-17. Mai 2008.
Reichwald, R., Dollinger V., & Müller M. (2007).  Technology acceptance of older persons – model development and group comparison. INFORMS Marketing Science Conference, 28.-30. Juni 2007.
Reichwald, R., Müller M., & Piller F. (2006).  The Relationship of Quality, Customer Satisfaction and Involvement in the Context of Mass Customization Offerings. Joint Conference International Mass Customization Meeting 2006 (IMCM´06): "Customer Interaction and Customer Integration" & International Conference on Economic, Technical and Organisational Aspects of Product Configuration Systems (PETO´06), "How to Bu.
Reichwald, R., Müller M., Piller F., & Ihl C. (2005).  Satisfaction with mass customization: the mediating role of the co-design process. 3rd World Congress on Mass Customization and Personalization, 18.-21. September 2005.
Piller, F., Walcher D., & Reichwald R. (2005).  Development and Evaluation of an Open Innovation Tool in the Sports Goods Industry. 5th Annual Conference of the European Academy of Management (EURAM), 4.-7. Mai 2005.
Reichwald, R., Müller M., Ihl C., & Piller F. (2005).  Satisfaction of customer co-designers: the influence of process and product. Responsible Management in an Uncertain World, 4.-7. Mai 2005.
Reichwald, R., Müller M., Ihl C., & Piller F. (2005).  Satisfaction of customer co-designers: process vs. product satisfaction. 34th EMAC Conference: Rejuvenating Marketing: contamination, innovation, integration, 24.-27. Mai 2005.
Huff, A. Sigismund, & Möslein K. M. (2005).  Cooperation and responsible management. European Management Review 2(1-2).
Moser, K., & Reichwald R. (2005).  Wertschöpfungsstrukturen der Zukunft: Marktnahe Produktion individualisierter Produkte in Minifabriken. E-mobility - Mobile Arbeitswelten, 8. Februar 2005.
Moser, K., Piller F., & Reichwald R. (2005).  Classification of the mass customization phenomena. INFORMS 10. November 2005.
Moser, K., Piller F., & Reichwald R. (2005).  The International MC Case Study Initiative: A cross-case comparison. World Conference on Mass Customization, Personalization, and Co-Creation (MCPC), 12. September 2005.
Schenk, M., Reichwald R., Piller F., & Seelmann-Eggebert R. (2004).  Die 6. deutsche Tagung zur Mass Customization. Methoden, Wissen, Anwendungen.
Prockl, G., Bauer A., & Pflaum A. (2004).  Entwicklungspfade und Meilensteine moderner Logistik - Skizzen einer Roadmap. (Müller-Steinfahrt, U., Ed.).
Reichwald, R., & Walcher D. (2004).  Reducing uncertainty with an augmented-reality based configuration system for furniture. International Conference on Economic, Technical and Organisational aspects of Product Configuration Systems (PETO), 28-29. Juni 2004.
Reichwald, R., Seifert S., & Walcher D. (2004).  Customers as Part of Value Webs. Towards a Framework for Webbed Customer Innovation Tools. Hawaii International Conference on Computer Sciences (HICSS), 15-18. Januar 2004.
Reichwald, R., Piller F., & Müller M. (2004).  A multi-channel customer interaction platform for mass customization – Concept and empirical investigation. Fourth International ICSC Symposium on Engineering of Intelligent Systems – EIS 26. Februar - 02. März 2004.
Schaller, C., Ihl C., Piller F., & Reichwald R. (2003).  Innovation - Exploiting Synergy Potentials between Innovational Relationship Marketing and Relational Innovation Management. 11th International Colloquium in Relationship Marketing, ICRM 2003, 14.-17. September 2003.
Reichwald, R., & Walcher D. (2003).  Customer Integration into Innovation Processes: Implications from B-to-B and B-to-C Cases. 2nd World Congress on Mass Customization and Personalization, MCPC 2003, 6-8. Oktober 2003.
Reichwald, R., Walcher D., & Seifert S. (2003).  Web-based Toolkits for the Management of Customer Integrated Innovation. 10th International Conference on Human-Computer Interaction (HCI) , 22.-27. Juni 2003.
Piller, F., Möslein K. M., & Reichwald R. (2002).  Mass Customization Concepts for the E-Conomy: Four Strategies to Create Competitive Advantage With Customized Goods and Services on the Internet. International NAISO conference on Information Science Innovations, ISI 2001, 17.-21. März 2002.
Reichwald, R., Samsioe J., & Schaller C. (2002).  International Negotiation Strategies - an interactive, simulation based teaching concept using innovative media. World Conference Networked Learning in a Global Environment: Challenges and Solutions for Virtual Education, NL 2002, 1.-4. Mai 2002.
Reichwald, R., Piller F., & Stotko C. (2002).  Leveraging customer interaction to improve the bottom line of Mass Customization concepts in the field of complex consumer goods. Third International NAISO Symposium on Engineering of Intelligent Systems, EIS 2002, 24.-27. September 2002.
Piller, F., Schaller C., & Reichwald R. (2002).  Individualization Based Collaborative Customer Relationship Management - Motives, Structures, and Modes of Collaboration for Mass Customization and CRM. 10th International Colloquium in Relationship Marketing, ICRM 2002, 29. September -02. Oktober 2002.
Reichwald, R., Zanner S., & Jäger S. (2001).  Creating individualized solutions in decentralized, customer-centric production units: Investigations from an economic perspective. The 2001 World Congress on Mass Customization and Personalization.
Reichwald, R., Bastian C., & Bauer R. (1998).  Innovative Organisationsstrukturen und multimediale IuK-Technologien im Vertrieb: Zwischenergebnisse aus dem Projekt InnoVert, Kommunikation und Kooperation. Jahresdokumentation des 44. Arbeitswissenschaftlichen Kongresses der Gesellschaft für Arbeitswissenschaft an der Universität Bremen.
Huff, A. Sigismund, & Sarason Y. (1998).  Structuration theory: an expanded theoretic framework for organizational identity. Best Paper Proceedings, Academy of Management Meeting.
Reichwald, R. (1998).  Telekooperation - Arbeitsstrukturen der Zukunft, Kommunikation und Kooperation. Jahresdokumentation des 44. Arbeitswissenschaftlichen Kongresses der Gesellschaft für Arbeitswissenschaft an der Universität Bremen.
Reichwald, R., Bastian C., & Bauer R. A. (1998).  Neue Technologien im innovativen Vertrieb - Anwendungen, Probleme, Implikationen für die organisatorische Gestaltung. Konferenz Electronic Business.
Reichwald, R. (1998).  Arbeitsorganisatorische und wirtschaftliche Aspekte neuer Technologien - dargestellt am Beispiel des Einsatzes neuer Informations- und Kommunikationstechnik. Arbeitswissenschaft und neue Technologien - Dokumentation zur Herbstkonferenz 1986 der Gesellschaft für Arbeitswissenschaft an der Universität Kaiserslautern.
Höfling, G., Blaschka M., Dinter B., Spiegel P., & Ringel T. (1997).  Data Warehouse Technologie für das Diagnosedatenmanagement. (Dittrich, G., Ed.).Datenbanksysteme in Büro, Technik und Wissenschaft (BTW).
Reichwald, R., & Weichselbaumer J. (1996).  Bewertung von Reorganisationsprozessen - Ein strategieorientierter Ansatz zur erweiterten Wirtschaftlichkeit, Rechnungswesen und EDV: Kundenorientierung in Industrie, Dienstleistung und Verwaltung. 17. Saarbrücker Arbeitstagung 1996.
Reichwald, R. (1996).  Unternehmen und Märkte im Wandel – Kommunikationsstrategien für den Manager der Zukunft. Die Realität - TELEKOM-Anwenderkongresses 1996.
Reichwald, R., & Goecke R. (1994).  New Communication Media and New Forms of Cooperation in the Top Management Area - Human Factors in Organizational Design and Management IV. The Fourth International Symposium on Human Factors in Organizational Design and Management.
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Mertens, P. (2002).  Für Sie gelesen: Ettredge, M.; Richardson, V. J.; Scholz, S.: A Web Site Design Model for Financial Information.
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